Forum BHP dla branży gospodarki odpadami - 2-4 kwietnia 2025 r.

 

Szanowni Państwo,

Od wielu lat organizuję Forum Bezpieczeństwa i Higieny Pracy. Kilkakrotnie miałam okazję realizować to szkolenie w formule adresowanej do jednej branży i na taką właśnie edycję, przygotowaną specjalnie dla firm zajmujących się gospodarką odpadami, serdecznie Państwa zapraszam.

Zajęcia w pierwszym i trzecim dniu są profilowane stricte pod firmy zajmujące się odpadami – ich zbiórką, magazynowaniem, składowaniem, przetwarzaniem. Szkolenie będzie wartościowe zarówno dla specjalistów ds. BHP, jak i dla kadry kierowniczej.

Jestem przekonana, że udział w Forum BHP będzie naprawdę dobrą inwestycją.

 

Jeśli jeszcze nie byli Państwo na Forum BHP zachęcam do przeczytania treści 
na ostatniej stronie pod hasłem „organizacja”. 

 

Z wyrazami szacunku

Beata Kaczmarek

 

 

PROGRAM

 

CZYNNIKI BIOLOGICZNE I CHEMICZNE W BRANŻY GOSPODARKI ODPADAMI  (I dzień)

 

 

Omówimy dwa niełatwe tematy:

czynniki biologiczne,

czynniki chemiczne,

oczywiście w odniesieniu do branży gospodarki odpadami.

 

  1. Zagrożenia związane z obecnością szkodliwych dla zdrowia czynników biologicznych w zakładach gospodarki odpadami.
  1. Obowiązki prawne spoczywające na pracodawcy w związku z prowadzonym procesem odbierania, transportu, segregacji i przetwarzania odpadów – podstawy prawne.
  2. Klasyfikacja szkodliwych czynników biologicznych i obowiązki pracodawców związane z występowaniem narażenia na czynniki biologiczne.
  3. Drogi narażenia oraz narażenie pracowników podczas wykonywania czynności zamierzonych i niezamierzonych przy czynnikach biologicznych – wymagania.
  4. Oznakowanie ostrzegawcze, instrukcje, procedury, rejestry dotyczące ochrony osób narażonych. 
  5. Badania i pomiary czynników szkodliwych i uciążliwych dla zdrowia na stanowiskach pracy.
  6. Analiza i ocena zagrożenia czynnikami szkodliwymi dla zdrowia, uciążliwymi i niebezpiecznymi.
  7. Ocena ryzyka zawodowego związanego z zagrożeniem biologicznym występującym w procesie pracy.
  8. Stosowanie środków chroniących zdrowie pracowników i metodyka doboru środków ochrony indywidualnej dla poszczególnych grup narażenia przy czynnikach biologicznych I – IV.
  9. Zagrożenia czynnikami występującymi przy pracach (uwzględnienie organizacji pracy i stanowisk pracy, zmian technologicznych, stosowania środków ochrony zbiorowej i indywidualnej).
  10. Profilaktyka zawodowa uwzględniająca narażenia w zakładach gospodarki komunalnej (przykłady).
  11. Szczepienia ochronne dla pracowników narażonych (akty prawne, wymagania, obowiązki).
  12.  Wymagania PIP podczas kontroli zakładów komunalnych - branżowe listy kontrolne.

 

  1. Zagrożenia związane z obecnością czynników chemicznych w zakładach gospodarki odpadami.
    1. Przegląd aktów prawnych dotyczących czynników chemicznych w miejscu pracy.
    2. Obowiązki pracodawcy w związku z obecnością czynników chemicznych na stanowisku pracy w zakresie:

- oznakowania

- magazynowania i składowania

- monitorowania stężeń na stanowiskach pracy

- dokumentacji

- dodatkowych wymagań odnośnie czynników mutagennych, teratogennych oraz rakotwórczych, a także prac szczególnie niebezpiecznych;

    1. Ocena ryzyka chemicznego – ujęcie teoretyczne i praktyczne, studium przypadku;
    2. Szczegółowe wymagania dotyczące środków ochrony indywidualnej - znakowanie, zasady doboru, praktyka użytkowania.
    3. Tryb postępowania w sytuacjach awaryjnych.

 

PROWADZĄCY

Sebastian Topolski - Starszy Inspektor Pracy – Specjalista w zakresie gospodarki komunalnej i czynników biologicznych, od 2004 roku pracuje w Okręgowym Inspektoracie Pracy w Krakowie. Absolwent ochrony środowiska na wydziale chemii Uniwersytetu Jagiellońskiego (specjalizacje: chemia środowiska i biologia środowiska). Były inspektor Wydziału Ochrony Środowiska Starostwa Powiatowego w Krakowie oraz inspektor Działu Higieny Pracy - Koordynator zespołu ds. wprowadzania systemu jakości w Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Krakowie. Wykładowca na studiach podyplomowych w zakresie bhp na AGH Kraków oraz Politechnice Krakowskiej. 

 

 

BEZPIECZEŃSTWO ZA KIEROWNICĄ    (II dzień) 

 

 

Porozmawiamy o tym:

na ile znamy swoje samochody,

co możemy zrobić, aby zwiększyć bezpieczeństwo na drodze.

 

Co wpływa na Twoje bezpieczeństwo na drodze? Jak działa nowoczesny samochód?

  • czym jest bezpieczeństwo na drodze,
  • jak je można poprawić – infrastruktura, czynnik ludzki, stan techniczny samochodów,
  • przyczyny niebezpiecznych zachowań i agresji na drodze,
  • efektywne wykorzystanie nowoczesnego, bezpiecznego samochodu,
  • jakie umiejętności musi mieć kierowca, aby wykorzystać możliwości samochodu w trudnych sytuacjach na drodze?
  • co jest ważniejsze - systemy bezpieczeństwa czy kierowca?
  • pokora i doskonalenie umiejętności.

 

Część praktyczna – prezentacja przy samochodzie:

  • prawidłowa pozycja za kierownicą:
    • jakie ma znaczenie dla bezpieczeństwa i zdrowia,
    • powiązanie z systemami bezpieczeństwa samochodu,
  • prawidłowe kręcenie kierownicą - dlaczego jest ważne i jak powinno wyglądać?
  • wyposażenie samochodu: gaśnica, młotek bezpieczeństwa, apteczka, 
  • bezpieczne przewożenie dzieci, zwierząt, bagażu,
  • mocowanie luźnych przedmiotów.

 

PROWADZĄCY

Maciej Gleixner - instruktor techniki jazdy kategorii ABC z wieloletnim doświadczeniem zawodowym, od 1998 prowadzi szkolenia z techniki jazdy, Rajdowy Vice Mistrz Polski grupy N w 2013, pilot rajdowy, posiada licencję rajdową ITC-R (najwyższą możliwą w rajdach samochodowych), od 1987 roku startuje w rajdach samochodowych, ma na koncie około 100 startów. Na co dzień pracuje między innymi w ośrodku doskonalenia techniki jazdy.

 

NIEPRAWIDŁOWOŚCI W BADANIU OKOLICZNOŚCI I PRZYCZYN 
WYPADKÓW PRZY PRACY
    (III dzień)

 

 

Skupimy się na:

błędach podczas postępowania powypadkowego,

analizie wypadków z branży gospodarki odpadami.

 

  1. Nieprawidłowości występujące podczas ustalania okoliczności i przyczyn wypadku dotyczące:
  • ustalania przyczyn wypadku,
  • oględzin miejsca wypadku, a także wykonania innych czynności koniecznych do zebrania dowodów dotyczących wypadku, w tym instrukcji bhp, technologicznych, obsługi maszyn, urządzeń,
  • niezamieszczenia w protokole powypadkowym przepisów prawa pracy, które w związku z wypadkiem naruszył pracodawca, w tym przepisów i zasad bhp.
  1. Nieprawidłowości w formułowania wniosków i środków profilaktycznych dotyczące:
  • ustalenia środków i wniosków profilaktycznych nieadekwatnych do przyczyn wypadku,
  • nieokreślenia środków i wniosków profilaktycznych, w tym wynikających z oceny ryzyka zawodowego na stanowisku, na którym miał miejsce wypadek.
  1. Przykłady wypadków branżowych związanych ze zbieraniem i przetwarzaniem odpadów oraz omówienie błędów.
  2. Pozbawienie poszkodowanego pracownika prawa do świadczeń związanych z wypadkiem:
    • z powodu: wyłącznej przyczyny, rażącego niedbalstwa, alkoholu,
    • omówienie nieprawidłowości w treści dokumentacji,
    • orzecznictwo sądowe w tym zakresie.

 

PROWADZĄCY

Zbigniew Latacz - Nadinspektor Pracy w Okręgowym Inspektoracie Pracy w Katowicach, ekspert zajmujący się obszarem wypadków przy pracy, wykładowca na studiach wyższych i podyplomowych oraz dziesiątkach szkoleń, przeprowadził setki kontroli zakładów pracy, szczególnie w zakresie wypadków przy pracy, autor wielu odpowiedzi na zapytania kierowane do inspekcji pracy.

 

MIEJSCE

Hotel Diament ul. Zdrojowa 3, 43-450 Ustroń, www.diamentustron.pl

Beskidzka piramida w świetnej lokalizacji, z pięknymi widokami na góry, ma wszystko, co nam potrzebne: i coś dobrego do zjedzenia, i do odpoczynku, i do pływania, i nawet wellnessowania. 

 

TERMIN I CZAS TRWANIA

2-4 kwietnia 2025 r., 18 godzin zajęć.

Przyjazd w środę ok. godz. 9.00, zakończenie w piątek ok. godz. 14.00.

 

ORGANIZACJA

Jeśli jedziesz na Forum BHP po raz pierwszy i masz obawy, czy będziesz się tam dobrze czuł i czy to słuszna inwestycja, obiecuję, zrobię wszystko, abyś miał pełny komfort pobytu, możliwość poznania innych uczestników, abyś poczuł się członkiem grupy, a uwierz, mam zdolność przyciągania fajnych ludzi . Zapraszam na Forum wykładowców otwartych na dyskusję i Wasze pytania, to nie jest konferencja, na której zaanonsujemy pewne problemy – Forum ma Twoje problemy rozwiązać na tyle, na ile tylko to możliwe przy obowiązujących przepisach. Nastawiamy się na grupę osób, które mają już pewne doświadczenie zawodowe, zatem nie będzie to podstawowe abc. Możesz liczyć na wsparcie merytoryczne i wykładowców, i uczestników. Zapewniamy naprawdę życzliwą atmosferę i dobry vibe ;) Teoretycznie będzie chwila na odpoczynek, ale nie ośmielę się tego obiecywać, bo mam plany na zajęcia po zajęciach 

 

INWESTYCJA

Cena za osobę wynosi 3200 zł brutto (VAT zwolniony) i zawiera:

  • merytoryczną zawartość szkolenia,
  • dostęp do materiałów szkoleniowych,
  • wyżywienie i przerwy kawowe (3 obiady, 2 kolacje, 3 śniadania),
  • 2 noclegi w pokoju dwuosobowym,
  • zajęcia fakultatywne, miejsce parkingowe pod hotelem, opłatę klimatyczną.

Możliwe dopłaty:

  • do pokoju jednoosobowego - 300 zł (ich liczba jest ograniczona),
  • dodatkowy nocleg we wtorek wraz z kolacją – 430 zł.

Płatności należy dokonać do 24 marca 2025 r. Faktury będą wystawione z datą 2.04.2025 r. i przesłane mailem na wskazany adres.

 

SZKOLENIE OKRESOWE SŁUŻBY BHP

Możliwe jest uzupełnienie szkolenia okresowego dla służby BHP – proszę zaznaczyć taką opcję w druku zgłoszenia.

 

ZGŁOSZENIE UCZESTNICTWA

  • do 28 lutego 2025 r. na druku zgłoszenia,
  • możliwość rezygnacji w formie pisemnej do 3 marca 2025 r. ze zwrotem dokonanej płatności, przy rezygnacji po tym terminie opłata nie będzie zwracana. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia 
    z konieczności opłaty. Niezbędne jest uzyskanie mailowego potwierdzenia, że rezygnacja została przyjęta.
  • do 27 marca 2025 r. do uczestników zostanie przesłana mailem agenda spotkania,
  • organizator zastrzega sobie prawo zmian w programie, a także odwołania szkolenia w przypadku niezgłoszenia się odpowiedniej liczby uczestników oraz z przyczyn niezależnych od organizatora,
  • CSD Kontra jest niepubliczną placówką kształcenia, uczestnicy szkolenia otrzymają zaświadczenie o ukończeniu seminarium zgodne z wzorem określonym w Rozporządzeniu MEN (Dz. U. 2012, poz. 186), zawierające imię, nazwisko, datę i miejsce urodzenia oraz nr PESEL uczestnika.

 

INFORMACJE DODATKOWE - Beata Kaczmarek tel. 32 258 94 71, mail: info@csdkontra.pl

Termin szkolenia

2-4 kwietnia 2025 r.

Lokalizacja

Hotel Diament ul. Zdrojowa 3, Ustroń, https://www.diamentustron.pl

Cena: 3200 zł brutto za osobę

Cena za osobę wynosi 3200 zł brutto (VAT zwolniony) i zawiera: merytoryczną zawartość szkolenia, dostęp do materiałów szkoleniowych, wyżywienie i przerwy kawowe (3 obiady, 2 kolacje, 3 śniadania), 2 noclegi w pokoju dwuosobowym, zajęcia fakultatywne, miejsce parkingowe pod hotelem, opłatę klimatyczną.

Do pobrania

Pobierz zlecenie aby zgłosić swój udział.

Pobierz ofertę aby zapoznać się ze szczegółami.